Algemene voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN
1. INSCHRIJVING
1.1 Inschrijven voor een uitstap kan iedereen die akkoord gaat met onze algemene voorwaarden.
1.2 De inschrijving is definitief na betaling van het voorschot. Voorschot dient in ons bezit te zijn op de uiterste inschrijfdatum. Op dat moment wordt bepaald of er voldoende inschrijvingen zijn om de uitstap te laten doorgaan.
Bij een bevestigde uitstap aansluiten na de uiterste inschrijfdatum, is nog mogelijk, maar enkel als er voldoende plaatsen vrij zijn in de bus, eventueel hotel, ivm maximum aantal deelnemers per gids, enz...
1.3 Betalingen dienen te gebeuren volgens de bepalingen vermeld in de uitnodiging. Het saldo dient uiterlijk 5 weken voor de afreis vereffend te worden, zo niet vervalt de deelname, met verlies van de reeds geboekte kosten van de vereniging. De kosten voor de bus zelf worden nooit terugbetaald, gezien deze verdeeld werden over het voorzien aantal deelnemers. Voor de andere kosten is dit afhankelijk van de annulatievoorwaarden voor de geboekte bezoeken, maaltijden, enz... De bijzondere regeling wordt per uitstap gedetailleerd vermeld in elke uitnodiging.
2. REISVERZEKERING EN ANNULERING
2.1 Zo je - na inschrijving - omwille van een geldige reden (ziekte, hospitalisatie, overlijden van direct familielid) niet aan de uitstap kan deelnemen, is een terugbetaling voorzien met aftrek van de dossierkosten en de reeds geboekte kosten door de vereniging, rekening houdend met de datum van je annulering. Elk geval zal afzonderlijk geëvalueerd worden. Er dient wel een bewijs (doktersbriefje, overlijdensbericht, ...) voorgelegd te worden.
2.2 Elke reisdeelnemer wordt geacht een familiale verzekering te hebben, een verzekering voor lichamelijke letsels, opgelopen tijdens de uitstap, is reeds voorzien door de vereniging. De bestuursleden kunnen hoofdelijk nooit aansprakelijk gesteld worden voor ongevallen van welke aard ook.
2.3 In geval van pech (nl. tekortkoming van de reiziger, tekortkomingen van een derde die vreemd is aan de in voorziene prestaties, en die niet konden worden voorzien of vermeden, overmacht of een gebeurtenis die zelfs met inachtname van de grootste zorgvuldigheid niet kon worden voorzien) die het voortzetten van de reis onmogelijk maakt, wordt enkel het niet uitgegeven geld aan de reizigers terugbetaald. Geen enkele andere vergoeding wordt voorzien.
2.4 Onze bestuursleden hebben - ten allen tijde - het recht het programma te wijzigen, als dit omwille van omstandighed (daaronder verstaat men dienstonderbreking, staking, slechte weersomstandigheden, uitlopen van bezoeken, e. a). Prijsverhogingen daardoor teweeggebracht vallen ten laste van de reizigers.
Dit is geen geldige reden om inschrijving te annuleren.
2.5 Zo de vereniging zich verplicht ziet een uitstap af te zeggen omwille van onvoorziene omstandigheden, worden de reeds gestorte sommen terugbetaald, zonder bijkomende schadevergoeding.
2.6 Als een uitstap niet doorgaat omwille van het niet behalen van het beoogde aantal deelnemers op de uiterste inschrijvingesdatum, wordt een deel van de reeds gestorte sommen terugbetaald, zonder bijkomende schadevergoeding. Dit volgens de bepalingen vermeld op elke uitnodiging.
3. LOGIES
3.1 Bij inschrijving vraagt de vereniging je een keuze te maken tussen een eenpersoonskamer (mits toeslag) of een tweepersoonskamer. De toeslag voor eenpersoonskamer wordt in elk meerdaags reisprogramma afzonderlijk vermeld.
4. BAGAGE
Elke reiziger mag een reiskoffer meenemen van redelijke omvang. De vereniging is in geen geval verantwoordelijk voor verlies, diefstal of schade van je bagage. Het is streng verboden deviezen of voorwerpen die bij de douane moeten worden aangegeven, over de grenzen te smokkelen. In geval van overtreding wijst de vereniging elke verantwoordelijkheid af.
5. OVERIGE REISVOORWAARDEN
5.1 De uitstap wordt ingericht voor valide personen, die in staat zijn op eigen kracht deel te nemen aan het reisprogramma. Voor minder valide personen kunnen er ,in de mate van het mogelijke, ter plaatse door de reisbegeleider afspraken gemaakt worden, deze afspraken moeten strikt toegepast worden. Niet benuttigde excursies zullen in dat geval niet terugbetaald worden.
5.2 De richtlijnen van de reisbegeleider en van de leiding van het hotel moeten door iedereen stipt gevolgd worden. Alleen de reisbegeleider kan na overleg met de andere bestuursleden, van het programma afwijken.
Er wordt in geen geval door medereizigers van de planning afgeweken, zowel mondeling, schriftelijk of in enige andere vorm, zonder medeweten en goedkeuring van de reisbegeleider en/of het bestuur.
5.3 Op de dag van de afreisdatum ontvangt elke deelnemer de benodigde reisdocumentatie. Ook de nodige contactgegevens van de reisleider en bestuursleden.
5.4 Elke klacht of vraag moet binnen de acht dagen na de reis bij de vereniging ingediend worden.
5.5 Minimum aantal personen vereist voor de een uitstap is 20 (tenzij anders vermeld). Indien de reis niet doorgaat wegens gebrek aan deelnemers, worden de reizigers hiervan verwittigd, ten laatste 15 dagen voor de voorziene afreisdatum. In dit geval worden alle reeds gestorte voorschotten binnen 15 dagen terugbetaald, uitgezonderd reeds betaalde onkosten die de vereniging niet kan recupereren, zonder bijkomende schadevergoeding.
5.6. Vermelde prijzen zijn steeds berekend op basis van de wisselkoers en tarieven in voege bij het opmaken. Eventuele schommelingen kunnen ons verplichten de prijzen aan te passen.
5.7 Suggesties zijn steeds welkom, wij bekijken geval per geval en kunnen dit noteren voor volgende uitstappen.
6. PRIVACY
6.1 Hoe komen we aan jullie gegevens?
WijleZijnWeg gebruikt enkel gegevens die de deelnemers ons zelf meedelen. Wij gebruiken geen andere bronnen. Wij delen deze info niet met anderen. Enkel bij boeking van een hotel voor jullie, geven we jullie naam door, geen andere info.
6.2 Welke gegevens houden wij bij, waarom en hoe lang?
We houden jullie e-mail adres bij in een contactenlijst, voor het versturen van onze nieuwsbrieven en de uitnodigingen voor onze uitstappen. Dit vanaf het moment dat jullie inschrijven voor de nieuwsbrief, tot wanneer jullie aangeven dat jullie geen info,meer wensen te ontvangen.
Afmelden kan eenvoudig door een mailtje te sturen naar wijlezijnweg@gmail.com.
De gegevens m.b.t. Inschrijving en betaling voor deelname aan onze uitstappen wordt bijgehouden gedurende het lopende jaar, dit om na afloop alle afrekeningen te kunnen nakijken en evalueren.
Op het einde van het lopende jaar, worden al deze gegevens gewist.
6.3 Foto’s
Tijdens onze uitstappen maken wij foto’s en van elke uitstap wordt een kort verslag gepubliceerd op de website.
Inschrijven voor deelname aan onze uitstappen, betekent dat jullie akkoord gaan dat foto’s kunnen gepubliceerd worden waar jullie opstaan. We vermelden hierbij wel geen namen, noch andere persoonsgegevens.
Wie dit liever niet heeft, kan dit melden door een eenvoudig mailtje te sturen naar wijlezijnweg@gmail.com. Dan houden we daar rekening mee.
Goede reis,
Het bestuur.